www.forsastrom.se Homepage
Forum Home Forum Home > Bilarna på gården > BMW 324TD -85
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

En BMW 324TD -85 införskaffad

Post Reply Post Reply Page  <1 171819
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2011-Augusti-11 at 16:53
Fälgen är nu riktad och svetsad av www.allsvets.com. Kostade mig 400:- Har inte monterat åter däcket på fälgen än och testat om den känns bra, återkommer med rapport!
// Micke >
Back to Top
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2012-Juni-28 at 11:48
Det var visst ett tag sedan en uppdatering på den här sidan!

Fälgen blev som ny efter lagningen, funkar mycket bra!

Kärran har rullat vidare som pendlingsbil och besiktades i slutet av maj med en anmärkning på rostigt fjäderben. Som tur var hade jag ett sådant på lager så det blev ett snabbt byte dagen efter och ombesiktning dagen därpå. På köpet med det "nya" fjäderbenet fick jag även ett sämre hjullager som lät illa så jag passade på att ta nytt rekord i hjullagerbyte. Det tog 30 minuter från det att jag gick och hämtade verktygen tills det att jag sänkte ned bilen på marken och då hade jag även hunnit med att gå in en sväng och vispa en skål Vaniljvisp till ungarnas Rabarberpaj! Det är bra med sl*ghammare och värmepistol!

Igår fick bilen två nygamla framdäck då de som satt på var slut plus att jag tröttnat på att den spårade så hemskt med de 205/55-16 jag haft runt om. Provade nu ett nytt grepp med 195/55-16 fram och det funkade faktiskt på mina 7.5" fälgar. Däcken är ganska precis lika breda som fälgarna:

Resultatet blev mycket bra och den spårar betydligt mindre, konstigt med bara 1cm smalare däck!

Nu funderar jag på om det snart är dags att byta den här maskinen mot något annat så om det är någon som har något kul bytesförsl*g så kan det vara intressant, typ vad som helst men gärna 4WD, traktor...ja, vad som! Om 1.5 år blir denna dieselräser skattebefriad Smile.

Har också reservmotorn stående i garaget som "bara" gått 31.000 mil som jag skulle vilja bli av med...den har mekanisk dieselpump!
// Micke >
Back to Top
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2012-Augusti-15 at 11:01
Igår fick jag en idé om att jag skulle sälja kärran, så jag la ut den på Blocket för 12.000:-

Fick oväntat stor respons både via mail och telefon, så samma kväll var bilen såld. Hämtas upp idag för transport till Nyköping som är dens nya hemort!
// Micke >
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 171819

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down