![]() |
Lekrum |
Post Reply ![]() |
Author | |
Administrator ![]() Admin Group ![]() Joined: 2003-Oktober-01 Posts: 47 |
![]() ![]() ![]() Posted: 2007-November-14 at 11:24 |
Då vintern verkar ha kommit har faktiskt färdigställandet av lekrummet tagit fart igen. Nu är även taklister och allt kring fönstrena färdigmålat. Återstår i dagsläget riva fram trägolvet och måla detta, samt golvlisten. Först tänkte jag slipa och måla om de två dörrarna i rummet som nu ser bedrövliga ut i jämförelse till allt det andra. Lika bra att göra detta innan trägolvet blottas.
|
|
![]() |
|
Micke ![]() Moderator Group ![]() ![]() Mixmaster Joined: 2006-Januari-25 Location: Sweden Posts: 262 |
![]() ![]() ![]() |
Ombyggnaden av detta lekrum går inte med stormsteg direkt...hursomhelst har taket målats, tapeterna på väggarna avlägsnats och väggarna målats. Just nu håller jag på att måla två hyllor som fick vara kvar, resten av möblemanget inklusive en gammal skolorgel ska ut. Passar på att kladda på innan den gamla golvmattan åker ut. Elementen har målats om och nu ska bara lister och fönsterkarmar målas innan jag river fram det gamla trägolvet. Troligtvis ska detta målas i ej riktigt bestämt kulör än och sedan är rummet klart för att börja inredas...men ändå långt ifrån färdigt. Det är då det roliga börjar! |
|
// Micke >
|
|
![]() |
|
Micke ![]() Moderator Group ![]() ![]() Mixmaster Joined: 2006-Januari-25 Location: Sweden Posts: 262 |
![]() ![]() ![]() |
Just nu håller vi på med att göra i ordning stora salen däruppe, gamla skolsalen till ett ordentligt lekrum till våra små! Bilder kanske kommer så småningom!
Edited by Micke - 2007-Juni-14 at 15:00 |
|
// Micke >
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |