www.forsastrom.se Homepage
Forum Home Forum Home > Skolhuset och gamla hus i allmänhet > Renovering av skolan i Forsaström
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Lekrum

Post Reply Post Reply
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Administrator View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Quote Administrator Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lekrum
    Posted: 2007-November-14 at 11:24
Då vintern verkar ha kommit har faktiskt färdigställandet av lekrummet tagit fart igen. Nu är även taklister och allt kring fönstrena färdigmålat. Återstår i dagsläget riva fram trägolvet och måla detta, samt golvlisten. Först tänkte jag slipa och måla om de två dörrarna i rummet som nu ser bedrövliga ut i jämförelse till allt det andra. Lika bra att göra detta innan trägolvet blottas.
Back to Top
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2007-November-06 at 11:32

Ombyggnaden av detta lekrum går inte med stormsteg direkt...hursomhelst har taket målats, tapeterna på väggarna avlägsnats och väggarna målats. Just nu håller jag på att måla två hyllor som fick vara kvar, resten av möblemanget inklusive en gammal skolorgel ska ut. Passar på att kladda på innan den gamla golvmattan åker ut. Elementen har målats om och nu ska bara lister och fönsterkarmar målas innan jag river fram det gamla trägolvet.

Troligtvis ska detta målas i ej riktigt bestämt kulör än och sedan är rummet klart för att börja inredas...men ändå långt ifrån färdigt. Det är då det roliga börjar!

// Micke >
Back to Top
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2007-Mars-14 at 12:52
Just nu håller vi på med att göra i ordning stora salen däruppe, gamla skolsalen till ett ordentligt lekrum till våra små! Bilder kanske kommer så småningom!

Edited by Micke - 2007-Juni-14 at 15:00
// Micke >
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down