www.forsastrom.se Homepage
Forum Home Forum Home > Bilarna på gården > VW Multivan T4 2.5
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Vakumslangar

Post Reply Post Reply
Author
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vakumslangar
    Posted: 2007-Mars-14 at 12:19
Vakumslangar finns det gott om i denna bil. När en av dessa gick sönder och bilen tog tjuvluft gick den väldigt ryckigt mellan tomgång och gaspådrag, det var den långa vakumslangen som går mellan insuget och styrboxen som hamnat under fläktmotståndet (som är varmt!) och smält sönder. Hände på julaftonsnatten då vi skulle hem från julfirandet och det gick att köra om man var bestämd med gasen förbi läget mellan tomgång och gas.
// Micke >
Back to Top
pope View Drop Down
Newbie
Newbie

Quote pope Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2009-Maj-29 at 20:15
LOLHejsan ! Har en vw multivan årsm. -96 bensinare som har eventuellt ett liknande problem ? Bilen fungerar helt bra när den är kall, men efter 10 minuters gång när bilen blivit varmare börjar den gå ryckigt mellan tomgång och gaspådrag. Jag hade den på en mindre vw verkstad uppe i norra österbotten i Finland och dom kunde inte säga vad felet berodde på men trodde att något med styrboxen kanske en lödning som släppt ?(Verkstaden hade inte erfarenhet om bensin Multivans) Jag själv har svårt att tro på det. Har du några försl*g eller råd att ge hur ska jag gå till väga? En ny styrbox kostar 1000e här i Finland och begagnade får man för 2750 kr ifrån Sverige. Eller kan det vara lambdan?

Edited by pope - 2009-Juni-01 at 21:13
Back to Top
Micke View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Mixmaster

Quote Micke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 2009-Juni-11 at 14:57
Hej pope och välkommen till mitt lilla forum!

Jag kan inte minnas att när jag sökte information om mitt problem att det någongång pratades om fel i styrboxen på dessa bilar så jag tycker du ska vänta med att byta den...om du inte kan låna en från någon annan bil och testa förstås.

Låter ju väldigt likt mitt problem som berodde på lambdan. Hur är det med ryckningarna med avseende på utetemperatur? Min gick bra utan ryckningar då det var kallt ute men på sommaren så ryckte den som bara den, tror det var någon gräns runt +10 - +15 grader som det började.
// Micke >
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down