![]() |
Vakumslangar |
Post Reply ![]() |
Author | |
Micke ![]() Moderator Group ![]() ![]() Mixmaster Joined: 2006-Januari-25 Location: Sweden Posts: 262 |
![]() ![]() ![]() Posted: 2009-Juni-11 at 14:57 |
Hej pope och välkommen till mitt lilla forum!
Jag kan inte minnas att när jag sökte information om mitt problem att det någongång pratades om fel i styrboxen på dessa bilar så jag tycker du ska vänta med att byta den...om du inte kan låna en från någon annan bil och testa förstås.
Låter ju väldigt likt mitt problem som berodde på lambdan. Hur är det med ryckningarna med avseende på utetemperatur? Min gick bra utan ryckningar då det var kallt ute men på sommaren så ryckte den som bara den, tror det var någon gräns runt +10 - +15 grader som det började.
|
|
// Micke >
|
|
![]() |
|
pope ![]() Newbie ![]() ![]() Joined: 2009-Maj-27 Posts: 1 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Edited by pope - 2009-Juni-01 at 21:13 |
|
![]() |
|
Micke ![]() Moderator Group ![]() ![]() Mixmaster Joined: 2006-Januari-25 Location: Sweden Posts: 262 |
![]() ![]() ![]() |
Vakumslangar finns det gott om i denna bil. När en av dessa gick sönder och bilen tog tjuvluft gick den väldigt ryckigt mellan tomgång och gaspådrag, det var den långa vakumslangen som går mellan insuget och styrboxen som hamnat under fläktmotståndet (som är varmt!) och smält sönder. Hände på julaftonsnatten då vi skulle hem från julfirandet och det gick att köra om man var bestämd med gasen förbi läget mellan tomgång och gas.
|
|
// Micke >
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |